Julklappar gjorda med kärlek❤️🎁

(null)
 
Kära vänner är ni som jag som tycker om att göra egna små julkappar och ge bort till julen?
Jag tycker det är jättekul att göra små saker och ge bort till jul och även annars också🎁
 
Jag läste ett inlägg någonstans från en ung tjej som berättade om just detta för inte så längesedan och vad hon skrev väckte något i mig.
Denna fina tjejen berättade just om hur hon älskade att  göra egna små klappar och ge bort till nära och kära.
Hon hade lagt ner masssor av kärlek i små saker och slagit in det fint för att ge bort till julen men när hon berättade det för sin pojkvän så hade han skrattat och sagt att egen tillverkade julklappar var fånigt och snålt.
 
Eftersom jag inte vill att min blogg ska vara ett ställe som talar illa om någon ellet något för det tycker jag finns så gott om här i världen ändå.
 
Jag strävar ju efter att min blogg ska vara positiv och uppmuntrande och ge något till mina läsare som de kan ta med sig i livet och ge dem styrka.
 
Så utan att grotta ner mig i pojkvännens åsikter om julklappar så kan jag sträcka mig till att hoppas att den gulliga tjejen inte lät sig tryckas ner och att hon fortsätter att ge sina små klappar gjorda av kärlek.
 
Själv blir jag väldigt glad när jag får en present från någon som lagt ner sin tid och kreativitet på att göra något till mig.
Så om det är så en god marmelad eller kanske något annat fint som de sytt, stickat  eller målat så tycker jag att det säger väldigt mycket om den människan.❤️
 
Med det sagt så kanske ni anar vad jag ska komma till och ni har då alldeles rätt.😃
Jag tänker ge er lite tips på små egengjorda julklappar som ni kan ge bort i jul.
 
Som ni förstår så handlar det i alla fall delvis om mat.😊
 
Här kommer lite tips på sådant som ni kan ge bort som inte tar så lång tid att fixa och som ni kan lägga i små fina burkar eller flaskor och ta med er.
Jag brukar pynta mina med lite fint snöre om eller slå in i cellofan det blir jättefina små presenter👍
 
 
  • Surkål  ni kan hitta mitt recept här på min blogg och det går jättesnabbt att fixa 
 
  • Fermenterad vitlök jag har två recept här på min blogg
 
  • Kombucha om ni har börjat göra den ta med er så att andra få se hur gott det är
 
  • Någon slags honungsfermenterad frukt eller bär finns också recept här på bloggen fixar du i ett nafs
 
  •  Krydd eller Örtsalt jättelätt att fixa köp lite bra havssalt med mineraler i eller Himalayasalt och blanda i kryddor eller örter efter eget tycke och smak eller som ni tror att mottagaren skulle gilla det blir jättteuppskattat
 
  • Om ni inte börjat göra Kombucha än finns den t ex  att hitta i hälsokosten och då kan ni göra en burk med Kombucha sylt finns också recept på min blogg
 
  • Varför inte lite Kefirost som ni smaksatt om ni börjat göra Kefir
 
  • Lägg lite kefirgryn i en burk till någon som ni tror skulle vilja börja göra Kefir
 
  • Varför inte ett Kombucha startkit med burk scoby och lite startvätska om du är uppe i ditt kombucha bryggande så brukar det bli massor av scobys över efter ett tag
 
(null)
 
 
 
Man kan också göra små fina presenter med kokosolja som jag hade tänkt skriva om men inte hunnit med men som jag kan tipsa om.
Köp lite kokosolja jag brukar använda den ekologiska extra virgin den doftar ljuvligt lite tropiskt.
 
 
  • Läppbalsam gör du med t ex 1 msk kokosolja och 1 tsk honung  annars finns massor av recept på webben bara att googla
 
  • En väldigt skön kräm att ha under armarna gör den med 1del potatismjöl, en del kokosolja och en del bikarbonat och den funkar jättebra jag använder den själv varje dag numera
 
Ja listan kan göras jättelång på saker man kan göra med kokosolja som sagt det är bara att googla lite så hittar ni massor av tips.
 
Själv har jag plockat bort det mesta i kemikalieväg när det gäller hygienprodukter smink och sådant dels för att jag blivit jättekänslig mot kemikalier på senare får utslag och irriterad hud och hårbotten.
 
Men dels för att jag tycker det känns så bra med produkter som är bra för våra kroppar och vår miljö.
 
Så nu är det ekologiska produkter som gäller för mig och lite egen gjorda.
 
Kokosoljan är toppen för huden eftersom den är antiinflammatorisk och mjukgörande.
 
Jag har den som sminkborttagning och smörjer torra hudpartier och man kan ha den istället för balsam i håret också.
 
Sådär nu hoppas jag uppmuntrat er nu att göra lite egna som julklappar till jul eller när som helst under året föresten.😍
 
Det finns massor av andra saker också använd er fantasi bara det brukar bli jättebra.
 
Kanske är ni bra på andra saker som ni kan ge bort till nära och kära det brukar bli de bästa presenterna tycker jag både att ge och att få.🙏
 
Lycka till❤️
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: