Att våga tänka nytt

(null)


Tänk så mycket som kan förändras inom en när man ställer om sina tankar och vågar tänka nytt.

Vad mycket nytt och fantastiskt som kommer in i ens liv då saker som man inte visste fanns.

Mat som man inte visste att man faktiskt tycker om och till och med blir något man vill äta varje dag och längtar efter.
Saker som man trodde var tråkigt och svårt är helt plötsligt enkelt och roligt.

Jag måste berätta om en kvinna som jag tycker är helt fantastisk och som har gjort att jag plötsligt har fått en helt ny uppfattning om fermentering.

Denna kvinnan heter Donna Schwenk och för er som inte känner till henne kan jag berätta att Donna är en amerikansk kvinna som ligger bakom en webbsida som heter culturedfoodlife.com

Hon har skrivit böcker om Cultured food som det heter i USA. 

Hon har en podcast med samma namn där hon med värme berättar om sitt liv och ger massor av tips och uppmuntrar fler att laga fermenterad mat.

Jag hade lånat en bok om mjölksyrat något år tidigare men nappade inte på idén då. 
Jag tänkte nej vad trist och krångligt. 
Vadå filterkanna och tyngder nej nej nej.😫

Men när jag först hittade små filmklipp på youtube och hennes pod så ändrade jag mig helt.

(null)

Med hennes recept blev det helt plötsligt lätt och roligt och jag började se fermentering på ett helt annat sätt eller igentligen matlagning över huvud taget.😃

Jag rekommenderar hennes böcker till er som funderar på att testa fermentera.
Ja, de är på engelska och innehåller recept med amerikanska mått men de är så himla bra och jag tycker recepten är mycket roligare och coolare än recept jag hittat i andra böcker.🙌
Donna gör inget svårt och hon är så kunnig eftersom hon har hållit på med detta i många år.

Hennes podcast är också toppen tycker jag och jag får så många nya uppslag och blir så peppad när jag lyssnar på den.
Så om du är intresserad av hälsosam mat och vill lära dig något nytt så rekommenderar jag den absolut.

Den där filterkannan det var ju inte så konstigt heller. 
Man köper ju massor av redskap till sitt kök porslin och slowcookers så varför inte en filterkanna?

Jag köpte en den var inte dyr och nu använder jag den hela tiden.
Så om igen så var det ju bara att tänka om och så blev det hur bra som helst👍


Så nu uppmuntrar jag dig att prova något nytt idag.

Det behöver inte vara något stort bara att kanske prova en ny maträtt eller kanske ta en annan väg en den du brukar när du är ute och går. Släpp tanken fri och bara njut.

Jag lovar ,det ena leder till det andra och helt plötsligt står du kanske där och tänker wow!! Hur gick det här till?😮
Visst vore det fantastiskt?😃❤️

(null)












Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: