Negativa tankar hur pĂ„verkar de oss?đŸ€”

(null)

Ni som har lÀst mina blogginlÀgg hittills.

Har nog redan förstĂ„tt hur intresserad jag Ă€r av hur maten vi Ă€ter. 
PĂ„verkar oss till kropp och sjĂ€l.

Jag Àr faktiskt sÀker pÄ att mat med probiotika.
Men Ă€ven mat lagad med kĂ€rlek och med riktiga rĂ„varor.
LĂ€gger grunden för en god hĂ€lsa.

Jag har lĂ€st om sĂ„ mycket forskning och studier som pekar vĂ€ldigt tydligt  i den riktningen.

Men sjĂ€lvklart sĂ„ finns det annat som pĂ„verkar oss ocksĂ„.

Som vĂ„r yttre miljö och om vi stressar och sover dĂ„ligt.

Men jag vet ocksĂ„ av egen erfarenhet nĂ„got helt annat som ocksĂ„ pĂ„verkar vĂ„r hĂ€lsa.
Det Ă€r de negativa tankar vi tĂ€nker.

NÀr det kommer till hur vi betraktar och bedömer oss sjÀlva till exempel.
DĂ„ Ă€r vi oftast sjĂ€lva vĂ„ra största fiender.
Det finns ofta ingen som Ă€r sĂ„ hĂ„rd mot dig Ă€n du Ă€r sjĂ€lv.

Hur ofta har du inte tĂ€nkt tankar om dig sjĂ€lv som du aldrig skulle tĂ€nkt om en vĂ€n?

Skulle du sĂ€ga saker till en vĂ€n som t ex 

"usch vad ful du Àr!"eller"
"vad tjock du Ă€r!" eller 
"vad dum du Ă€r! 

Knappast eller hur?

SÄ varför sÀger vi dÄ sÄdant till och om oss sjÀlva?

(null)

 

Precis som att du blir det du Ă€ter sĂ„ blir du det du tĂ€nker.

Jag vet att mĂ„nga tycker att det Ă€r flummigt 
Men  jag har egna erfarenheter av att det Ă€r sĂ„.

TÀnker man enbart negativa tankar om sig sjÀlv .
DĂ„ Ă€r det sĂ„ man uppfattas av andra och sig sjĂ€lv.

Det har tagit mig Ànda tills nu att förstÄ det.
Men vet ni vad?
Men jag tror ocksĂ„ att det aldrig Ă€r försent.
Man kan Ă€ndra sig men man mĂ„ste dĂ„ bli medveten om vad man gör mot sig sjĂ€lv.


NĂ„got annat jag lĂ€rt mig Ă€r att du kanske inte kan pĂ„verka att trĂ„kiga saker att drabbar dig.

Men du kan styra hur du lÄter det pÄverka dig.
Du kan Ă€ven styra dina egna tankar kring det som hĂ€nt.

Det Ă€r bara du som bestĂ€mmer över dina tankar. 
Du kan vĂ€lja vad du vill fokusera pĂ„.


Jag tror ocksÄ att om du börjar tÀnka i mer positiva banor.

Det blir dĂ„ sĂ„ mycket lĂ€ttare att se de dĂ€r sakerna som du tycker om och annars missar. 

Bit för bit kan du sedan vĂ€nda en negativ trend till nĂ„got positivt och bra.đŸŒ»

Hör gĂ€rna av med dina tankar och kommentera mitt inlĂ€gg om du gillar det sĂ„ klicka gĂ€rna pĂ„ min gillaknapp😍🙏



(null)



1 Sandra Kaun skriven

Synd det Àr sÄ jÀdra svÄrt! Men instÀmmer helt med dina ord!

Svar: Tack! ❀Ja det Ă€r sĂ„ svĂ„rt jag var verkligen mĂ€stare pĂ„ att tĂ€nka negativt förr och mĂ„la upp hemska scenarier i mitt huvud. Men jag tycker att det har blivit bĂ€ttre. Jag tror faktiskt att det har med mitt sĂ€tt att försöka styra mina tankar Ă„t rĂ€tt hĂ„ll.
mariafeelgood

Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn:   Kommentar:
Kom ihÄg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: