Kombucha

(null)
 
Kombucha Kombucha Kombucha!!!❤️❤️
Jag har ju hittills skrivit en del om min favorit bland fermenterat.
Aldrig trodde jag första gången jag hittade ett klipp på youtube om Kombucha att jag skulle börja brygga och tycka så mycket om denna dryck.
 
Aldrig hade jag heller kunnat tro att min älskade sambo skulle ens tänka sig att testa😍😍
Men han provade och nu är han en stor Kombucha fan. 😋
 
Kanske men jag säger kanske är han ett ännu större fan än mig.
Om ni ännu inte vågat er på Kombucha så uppmuntrar jag er att prova.
 
Godast tycker jag är den hemgjorda Kombuchan  för den kan man anpassa efter eget smak och tycke.

Inte är det särskilt svårt att göra heller och inte speciellt dyrt.
 
Faktiskt är det billigare att göra hemma själv.
 
Men varför tjatar jag så mycket om Kombucha och varför tycker jag det är så viktigt att sprida kunskaper om Kombucha?
 
 
(null)
 
 
Jo för Kombuchan har så många goda egenskaper och förutom att den är så fantastiskt god. 
Så är Kombucha dessutom toppen för den som vill sluta dricka onyttig läsk med massor av socker i.
Kombucha innehåller mängder med nyttigheter som vitaminer mineraler och antioxidanter.
Den är dessutom fullproppad med goda bakterier och jästsvampar som främjar en god tarmhälsa.
 
 
Kombucha bryggs på te med socker i men sockret är inte till för den som ska dricka resultatet.
 Det är nämligen till för de goda bakterierna som konsumerar sockret och omvandlar teet till en nyttig probiotisk dryck.
 
Historierna om Kombucha och dess ursprung är många.
Nyligen fick jag höra av en kvinna att hon drack Kombucha när hon bodde i Ryssland som barn.
 
Hon berättade att den var väldigt populär där och att hon och hennes vänner brukade önska sig något över brygden och hoppades att det skulle slå in😉.
 
I USA är börjar Kombuchan bli populär och det  finns numera flera Kombucha bryggerier som där börjar konkurrera med öl och läsk industrin.
 
En av de äldsta Kombucha producenterna drivs av en man som kom i kontakt med Kombucha.
När hans mamma drack Kombucha under sin cancerbehandling.
Han blev då så imponerad av Kombuchans påverkan på hälsan att han började brygga och sälja.
 
Hoppas att jag åtminstone lyckats göra er nyfikna på Kombucha och i alla fall fått er att köpa hem en flaska och prova.
 
För vem vet kanske blir ni lika inbitna Kombucha drickare som mig  och min sambo.
 
Om inte så kanske jag ändå har sått ett litet frö som kan få er att fundera lite på mer hälsosamma alternativ i er tillvaro.
För er som inte vet så kan jag tala om att jag numera även har en webbsida om fermenterad mat. Om ni är intresserade av den så lika på den här länken➡️mariasfeelinggood.se
 
Annars Välkomna tillbaka till min blogg ❤️
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 Anonym skriven

Gott 👍👍😀

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: