Fermentera mera❤️ mariasfeelinggood.blogg.se

(null)

Fermentera mera❤️

Fermentera mera!!🍀
Ja jag vet hur tjatig jag är när det kommer till att fermentera.

Men det är bara för att jag ju så gärna vill sprida min passion för den bästa maten i världen.

Maten som hjälper dig att må så mycket bättre. 

Så mycket bättre än du någonsin trodde att du kunde må.

Det fina är att det ju inte alls är svårt eller dyrt att göra.

Små mängder gör så mycket.

Inte behöver man vräka i sig heller tvärtom så gör små mängder varje dag en jättestor betydelse.

Du behöver inte heller  göra så stora förändringar i ditt liv. 

Det enda du behöver göra är att prova att göra en sorts fermenterad mat eller dryck.

Prova något som du dras till och tycker verkar gott. 
Det brukar bli bäst och förmodligen det som din kropp vill ha.

Byt ut något i din nuvarande kost som kanske inte är så hälsosam. 

Mot lite smarrigt och nyttigt fermenterat.


Naturlig god bubblig läsk.

(null)


Istället för läsk prova att göra lite naturlig läsk med Gingerbug. 

Om du inte vill prova på att göra min absoluta favoriter Kombucha eller Vattenkefir förstås.


Du hittar massor av recept på min webbsida mariasfeelinggood.se
 
Sätt bollen i rullning.

Med små medel sätter du  bollen i rullning och så småningom. 

Så står du där med en helt ny syn på mat och blir mycket bättre på att göra sunda val.

Små ting leder till stora saker så kan man uttrycka det.


Fermenterad mat är så fantastisk!!🙌🧚‍♀️

Det som nämligen är det riktigt fina med fermenterad mat. 
Är att bakterierna i den hjälper  kroppen att ställa in sig på att gilla nyttig mat. Bra va?😃

(null) 

Den hjälper även till att bli av med sockersug mycket fortare det  kan jag själv intyga.

Sedan jag började med fermenterad mat är jag inte alls sugen på sött längre.

Jag som var värsta kakgrisen förr.😂

Den tillför dessutom kroppen massor av näring.

I form av vitaminer och mineraler som boostar kroppen till hälsa.

Jag lovar att börjar man att göra detta kan man skippa alla bantningtips. 

Som dessutom oftast inte funkar och mest projicerar på viktnedgång.

När man börjar fylla  kroppen med riktig näring så kommer man att må toppen.

Då kommer en vikt lagom för kroppen helt automatiskt. 
Bra va?

När kroppen mår bra så kommer också ny energi och glädje. 

Som i sin tur får en att vilja röra på sig mer och få kroppen att må ännu bättre.  

Det blir som en positiv rundgång.👍

(null)      

Låter det för enkelt? 🧐 

Det är enkelt allt sitter faktiskt i huvudet och det är bara att bestämma sig.

Sedan är det bara inte ge upp utan ge det lite tid.😊

För som jag berättat tidigare tar det ca 3-4 veckor att skapa en ny rutin.

Testa så får du se vad har du att förlora?


Vad tycker ni om det här med mat och hälsa ?kommentera gärna och tipsa mig!!😍😍

Ni hittar mig här och dessutom på mariasfeelinggood.se min webbsida om fermenterad mat.

Varmt välkommen❤️


      
(null)
























Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: