Havrekakor med Hallonchiassylt

(null)
 
Jag Ă€lskar havrekakor😍😍👌
Jag minns de havrekakor min mamma brukade baka nĂ€r jag var liten de var sĂ„ goda😋
Nuförtiden bakar hon inte sĂ„ mycket lĂ€ngre men hon blir glad nĂ€r jag tar med lite av mina hembakta kakor nĂ€r vi hĂ€lsar pĂ„. ❀
 
Jag har sett sĂ„ mycket recept pĂ„ olika sorters lite nyttigare havrekakor. Jag har verkligen funderat pĂ„ att slĂ€nga ihop ett eget recept med sĂ„nt som jag gillar.
Jag tycker sjĂ€lv att de hĂ€r blev riktigt goda och de passerade dessutom min sambos kaktest. 
sĂ„ 

SĂ„ jag tĂ€nkte att Ă€sch!! â˜ș jag lĂ€gger vĂ€l ut det pĂ„ min blogg ifall ni skulle vilja testa. 
 
 Ni behöver
  • 3 dl ekologiska havregryn 
  • 2 dl kokosmjöl
  • 1 dl kokosolja
  • 1 dl kokossmör 
  • 1 dl kokossocker
  • 1  ekologiskt Ă€gg
  • 1 dl grovhackade valnötter
  • 1/2 dl pumpakĂ€rnor
  • 1 msk kanel
  • 1 krm havssalt
  • Hallonchiasylt ( jĂ€tteenkelt att röra ihop ta frysta hallon 250 gram 1/2 dl chiafrön 1 tsk kardemumma 1 1/2 dl kokossocker  i en skĂ„l . StĂ€ll skĂ„len pĂ„ köksbĂ€nken och rör dĂ„ och dĂ„. NĂ€r hallonen och sockret smĂ€lt  sĂ„ fyll upp sylten pĂ„ en burk. Sylten hĂ„ller i kylen ca 1 v.)  Eller Klicka hĂ€rför att hitta receptet pĂ„ min webbsida mariasfeelinggood.se. 
 
Blanda alla ingredienserna till en smet deg.
Klicka ut smeten i formar gör en liten grop i varje och klicka i lite sylt.
Ca GrĂ€dda i 10 min i 200 grader beroende pĂ„ vilken ugn du har.
 
Precis som vanligt i mina recept sĂ„ Ă€r det naturligtvis fritt att byta ut eller lĂ€gga till nĂ„got i receptet.
Ta ut svĂ€ngarna och var kreativa det ska ju vara kul att baka.🙌😍
 
Hallonchiasylten gÄr utmÀrkt att ha till pannkakor pÄ gröten eller pÄ yoghurten.
 
Det finns ett recept hÀr pÄ min blogg pÄ en Chiasylt med Kombucha i som Àr jÀttegod och som dessutom hÄller lite lÀngre i kylen tack vara bakterie och jÀst kulturen i Kombuchan som fermenterar sylten lite.
 
Lycka till ❀
 
 
 
 
 
 
 
 

1 Anonym skriven

Gott mums👍

Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn:   Kommentar:
Kom ihÄg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: