En liten chokladgoding

(null)
 
Jag har ju gått och blivit en riktig hälsonörd. Men jag känner att jag mår så mycket bättre av att till exempel inte äta så mycket sött.
 
Jag är helt säker på att jag har haft stor hjälp av min fermenterade mat. När det kommer till att få bort mitt sockerberoende.
 
Men ibland vill även jag ha något gott till kaffet. Så jag tycker det är kul att hitta lite alternativ till söta kakor.
 
Här är ett recept på lite små choklad kondis bitar. Som jag gjorde häromdagen som blev så goda. Men inte så söta som de vi brukar hitta på konditorierna.
 
Dessutom så enkla att göra.
 
Det blir ca 25-30 st och ni behöver för dessa små godingar.
 
  • 300 gr mörk choklad jag tog 86 procentig men ni väljer själva.
  • Jordnötssmör
  • 2 st bananer
  • Pumpakärnor  sesamfrön kokoschips
  • Småbrödsformar 
 
Gör så här.
 
Smält chokladen över ett vattenbad och skiva bananerna.
 
Ställ upp formarna och häll lite smält choklad i varje form.
 
Lägg en bananskiva i varje form och klicka en rågad tesked jornötsmör i varje form.
 
Häll på resten av den smälta chokladen och toppa med pumpakärnor sesamfrön och kokoschips. Eller med något annat som ni tycker om. 
Använd fantasin och hmm😉go bananas bara😂😂
 
Förvara dem sedan i frysen så kan ni lätt plocka fram dem eftersom. När ni blir sugna på något gott men inte så sött till kaffet  till exempel.
 
Lycka till❤️
 
 
(null)
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: