Vegetarisk lasagne

(null)
 
Hejsan
 
Det är verkligen så skönt att vi äntligen är framme i maj månad och kan njuta av lite blomster fägring igen.😍
 
Det här är verkligen min favorit tid på året.
Då jag känner mig som mest i fas och har energi för nya projekt.❤️🌸

Här kommer ett litet recept på en mumsig vegetarisk lasagne.Som jag komponerade ihop härom dagen till sambon och mig.
 
Till den behöver ni.
 
  • 250 gr färska lasagne plattor
  • 2 st 390 gram krossade tomater
  • 4 dl creme fraiche 
  • 1 pkt fetaost
  • 200 gram spenat 
  • 250 gram körsbärstomater +lite till garnering
  • 2 msk örtkryddor valfritt 
  • Havssalt
  • Cajenne peppar valfri mängd
  • 200 gram riven ost
 
Blanda krossade tomater med creme fraiche 
och fetaost. 
Tillsätt kryddor och salt.
 
Varva såsen med pastaplattor spenat och tomater i en smord ugnsform.
 
Avsluta med sås och till sist toppa med riven ost.
 
Garnera med lite tomater så blir det lite extra fint.
 
Gör en grön och skön sallad till och toppa gärna med lite mumsig och nyttig sauerkraut/surkål
 
Om ni händelsevis inte har provat mina recept på just sauerkraut/surkål  
Så kan ni hitta receptet här på min blogg eller 
klicka härför att komma till min nya webbsida mariasfeelinggood.se om fermenterad mat. 
 
 

 
Lycka till❤️
 
(null)
 
 
 


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: